Приклад для наслідування. Заліщицький паром

Олександр Руснак, аспірант кафедри історії України
Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича


Приклад для наслідування

Паром через річку Дністер в Заліщиках

Перша світова війна принесла чимало шкоди транспортній інфраструктурі Західної України. Постраждали й комунікації Заліщик – міст через р. Дністер було знищено. Ріка стала не лише державним кордоном між Польщею та Румунією, а й природною перешкодою на шляху бурхливого розвитку торговельних відносин регіону в 1920-х рр.

Розуміючи це, Тернопільське Воєводство дало дозвіл місту Заліщики збудувати і утримувати протягом 10 років паромну переправу через Дністер між Заліщиками і Кострижівкою. Але, у разі завершення реконструкції мосту, зруйнованого бойовими діями під час Першої світової війни Воєводство могло скасувати свій дозвіл. Про це Консульство Республіки Польща у Чернівцях повідомило Буковинську владу в березні 1925 р.

Була запропонувана гнучка тарифна сітка за користування паромом. Плата стягувалася польськими та румунськими грошима. Планувалося перевезення людей, возів (з вантажем і без), запряжених 1-2 кіньми, великої рогатої худоби, свиней, кіз, овець. Після погодження цін з Кабінетом Державного міністра Буковини паром почав діяти.

На жаль, за архівними матеріалами не вдалося встановити точну дату початку роботи переправи, проте можна припустити, що це був 1925 р. Отож, незабаром нашому парому 85! Хіба не привід для гордості? Безліч паромних переправ діяло ще задовго до нашої, але цю вдалося зберегти!

Новини Заліщик в Інтернеті

Пошук

Система Orphus