Хоч дороги дорогі, та найцінніший - оптимізм

Ремонт доріг

Уведення в дію об'єкту після ремонту чи реконструкції - завжди велике свято для дорожників, адже це - показник їхньої роботи, плодами якої кожного дня будуть користуватися люди.

Скільки таких «пускових ластівок» на рахунку районних шляховиків? Як розбудовується мережа доріг в нашому районі? Чи задовольняє вона колектив філії дорожньо-експлуатаційної дільниці, яку очолює Михайло Харук, і пасажирів та власників транспорту?

Такі традиційні запитання підготувала я для Михайла Богдановича напередодні професійного свята - Дня дорожника і автомобіліста. Наша розмова почалася з окреслення ситуації, яка склалася на сьогодні в автодорожній галузі.

- Цей рік був надто важкий для нас. Обсяги фінансування дорожньої галузі, передбачені у державному бюджеті України на 2011 рік. позбавляють нас можливості виправити ситуацію та привести дороги до належного стану. Шляховики сьогодні в скрутному становищі. Тому ми фактично проводимо оплату праці і відрахування всіх податкових зобов'язань.

Ми працюємо на позиках: немає ні пального, ні запчастин, ні грошей але ми виходимо із складної ситуації.

- Михайле Богдановичу, що дала реорганізація галузі? Адже фактично з 1 липня «Автодор» приєднано до дорожньо-експлуатаційної дільниці.

- Оскільки немає належно врегульованого фінансового забезпечення, то й змушені були піти таким шляхом: по-перше приєднання «Автодору» до ДЕД, по-друге 5 осіб адмінперсоналу скорочено, а робочі, водії і майстри перейшли до нас. Зараз філія «ДЕД» обслуговує 380 км державних доріг по 4 районах і 270 км доріг місцевого значення.

- Який найголовніший обов’язок вашого підприємства?

- Їх багато у нас забезпечити належне транспортне сполучення дорогами загального користування, зробити есе можливе для зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод, причиною яких є дорожній фактор, утримання шляхів сполучення і їх поточний ремонт.

Ми є структурним підрозділом дочірнього підприємства «Облавтодор». А замовником є служба автомобільних доріг в Тернопільській області. 990 тис.грн. має коштувати дорога «Ущилівська», але ще жодної копійки ми не отримали. Обслуговуємо держдорогу Заліщиків від Теребовлянського району до Дністра і від Устечка до Скали-Подільської.

- Чи можете, Михайло Богдановичу, проаналізувати фінансово-економічний стан дорожньо-експлуатаційної дільниці?

- За 9 місяців нами зароблено 8 млн. 215 тис.грн Служба автомобільних доріг оплатила виконані роботи в сумі 7 млн., а на 1 млн 200 тис дороги ще не прийняті

- Сподівалась, що цього року напередодні професійного свята вже перейдете у новозбудоване приміщення. Аж ні. Не вийшло.

- Потрібно 600 тис грн. на підведення опалення. Оце є причиною того, що не можемо ніяк відзначити колективне новосілля

- Але ж наскільки мені відомо, ви контактуєте з багатьма впливовими людьми з Києва. Не намірені вони допомогти якимось чином?

- Контакти були і залишилися. Люди їздять до нас, телефонують, обіцяють, але, на жаль, нічого втішного немає. Все залишається незмінним. Ви ж бачите, така ситуація не лише в районі нашому чи в області, а повсюди. Йде активна підготовка до «Євро-2012» і левова доля коштів передбачена на стратегічні цілі, від яких залежить транспортне сполучення в державі.

- Михайле Богдановичу, як фірма співпрацює з сільськими головами в плані облаштування доріг в населених пунктах?

- Я на ваше запитання відповім наступним чином, ті очільники, які думають про село і хочуть щось зробити для своїх територіальних громад, вони не дають нам спокою. Телефонують, приїжджають, просять почекати з фінансами, відтермінувати їх на пізніший період. Коли бачиш таке бажання, повірте, йдемо назустріч. У нас нормальна співпраця з сільськими головами Колодрібки (І.Матійчик), Летячого (М.Бесащук), Лисівців (М.Мокрицька). Головчинців (Ю.Танчик), Кошилівців (І.Глав'юк), Зозулинців (М.Мотрук), Синькова (Г.Підгірна). Було навіть так, що Лисівська сільська рада перерахувала гроші нам на виконання робіт, а ми, працюючи на облаштуванні дороги біля школи в с.Устечко, відтягнули Лисівці на пізніше. Але порозумілися, і слова обіцяного, звичайно, дотримали. Але є інші керівники сіл, які тільки побачать мене, тоді ж, в ту мить згадують, що треба підремонтувати дороги. Але це лише в той день працює думка, далі - все забувається.

Цього року в Устечку нами виконано робіт з приводу поточного ремонту доріг на суму 272 тис. грн. і в Заліщиках по вул.Стефаника - на 296 тис. грн Звичайно це мізер, бо ці кошти ми освоїли протягом 3-4 днів.

Якби був асфальт і пальне, а також інші матеріали і, звичайно, найголовніше - це кошти - можна було б працювати продуктивніше. Ми здатні власними зусиллями якісно і добротно прокладати, ремонтувати, оновлювати автошляхи, але ж сьогодні ми працюємо в умовах дефіциту обігових коштів, тобто не маємо можливості своєчасно розраховуватися за обов'язковими платежами з постачальниками дорожньо-будівельних матеріалів. Хоча за 9 місяців ми спрацювали прибутково.

Я взяв під особистий контроль питання своєчасності розрахунків по заробітній платі, сплаті платежів до Держбюджету та цільових фондів.

- Вам ніколи не бракувало оптимізму, бадьорості для виконання пріоритетних завдань галузі, утримання її, так би мовити, на плаву. Які почуття охоплюють вас, Михайле Богдановичу, зараз?

- Ми й надалі залишаємось оптимістами. Переконаний, що віра і надія вмирають останніми. Не може бути постійно важко. Щось зміниться в державі, відійдуть нестабільні часи, фінансові кризи, і будемо працювати, як і належить. У кожного є відповідні завдання, набутий досвід. Всі хочуть працювати. І навіть, якщо треба, до пізнішої години - ніхто не заперечує.

Хоча ситуація, в якій опинилася дорожня служба, досить складна. І про це варто говорити відкрито, піднімаючи проблемні питання, інформація про стан справ має бути чіткою та доступною.

Ми й не маємо що загортати в невідомість, бо переконані, що все заховане рано чи пізно стає явним.

У нас вже два тижні працюють спеціалісти з КРУ із Києва. Перевіряють правильність використання пального під час повені 2006 року, бюджетних коштів. Проводиться збірка всіх документів. Є перевіряючі й зі служби безпеки. Кожен працює по своїх питаннях. Не виявлено жодних порушень, але часті візити контролюючих органів не дуже благотворно впливають на настрій людей. Тим паче, такі перевірки від часу повені у нас не вперше. Нам швидше допомога потрібна, щоб завершити прокладання чи ремонт дороги. Чекаємо на гарячий асфальт з Деренівки. А чому його не доставляють? Бо коштів немає. І це гнітить нас, інколи й руки опускаються від такої безвиході. А люди щодня прагнуть працювати. І зрозуміло чому - це єдине джерело сімейного достатку, це надія на завтра.

Того дня начальник філії «ДЕД» Михайло Харук зізнався, що напередодні професійного свята для дорожників області організовується поїздка в Зарваницю на святкову літургію. У ній візьмуть участь дорожні служби Івано-Франківської, Чернівецької, Хмельницької, Львівської і Тернопільської областей. Відбудеться благословення у добру путь всіх, хто розбудовує дороги, здає їх в експлуатацію, доглядає транспортні артерії, щоб служили вони людям на радість.

Ольга ЛИЧУК

Газета "Колос", №89-90 від 28 жовтня 2011 року

Новини Заліщик в Інтернеті

Пошук

Система Orphus